Campagne 'Reclamewijze Vloggers' beschikbaar op de website!

| interessante websites

Adlit heeft, in samenwerking met OnLane, 10 Vlaamse vloggers aangesproken om jongeren te wijzen op subtiele reclamevormen. Elke vlogger is creatief aan de slag gegaan met het concept reclamewijsheid, wat verwijst naar de kennis en vaardigheden die jongeren nodig hebben om reclame kritisch te verwerken.

Yo Ellen Hier, Live Like Floor, Bakuna Fatata, Kerelz, ItsWoutie, Just Ice TV, Yolan Mees, Gevas, Just Nicolas en Zaka gaven hun eigen kijk op reclamewijsheid. Dit deden ze elk in hun eigen typerende stijl. In de vlogs werden zowel positieve als negatieve aspecten van reclame belicht. Zo erkennen de vloggers dat reclame wel nuttig kan zijn, maar soms ook subtiel, waardoor het voor jongeren moeilijk te herkennen is.

Vloggers zelf worden vaak aangesproken om als 'influencer' reclame te maken voor producten en merken. Zij kunnen bijvoorbeeld een merk integreren in hun vlog, of zelfs een product bespreken. Ook dit halen de vloggers aan in deze campagne. Door het uitsturen van de vlogs over reclamewijsheid helpen de vloggers de jongeren kritisch te blijven bij dit soort reclamevormen.

Ontdek de vlogs op onze website!